»

Monday, September 15, 2008

APLIKASI B.O.S ... - 2

11,12 an 13 September 2008 kami berkumpul di SSI untuk menyiapkan tugasan yang diamanahkan.walaupun masih kabur engan konsep B.O.S ini, berkat perbincangan dan pembacaan serta buku pendua yang jadi sumber rujukan, penulisan berjalan dengan lancar.Cuma sesekali kami buntu untuk mencari istilah yang sesuai dan tepat unuk diguna-pakai.

Seperti penulisan sebelum ini carta, graf dan data-data perlu dimasukkan dalam penulisan.Kami rasa benar-benar teruji apatah lagi dalam bulan Ramadhan yang penuh berkah ini. Maklumlah kami semua ni bukan mahir sangat menggunakan excel .. Kami hanya berhenti rehat untk menunaikan solat zohor sahaja, tugasan segera disambung.
Penulisan pada 11 Sept siap kira-kira 70% sahaja.

12 sept dipenuhkan dengan aktiviti membuat suntingan penulisan dan powerpoint.Selepas solat Jumaat, Hj Khalid datang semula dan membaca penulisan yang telah dibuat selam 2 hari itu.Kemudian Pn.Salleha pula datang dan membuat beberapa pembetulan.

Hari Sabtunya kami bercadang untuk pulang jam 1.00 tengahari, tetapi niat hati tak kesampaian apabila banyak lagi perkara yang perlu diperhalusi. Selepas bertungkus lumus dan membuat aktiviti cosmetic keatas darft terakhir, penulisan berakhir pada jam 3 petang.

Memandangkan Tn.Hj.Khalid tiada bersama pada hari berkenaan kerana ada urusan penting, kami akan menyampaikan draf akhir penulisan itu melalui e-mailnya.

Walaupun kami agak tertekan dengan tugasan yang diberi tetapi banyak pengalaman manis yang dapat dikongsi bersama rakan-rakan...

Kepada Pn.Halijah Ariffin-Penyelia Petang SSI,Pn.Wan Roselinda Wan Jaafar-Penyelaras KRK EC,Pn.Sarimah M.Noor-Guru BM SMK Tasek Utara,En.Iqramudy Sumin-Pembantu Penyelaras KRK SMK Tasek Utara dan teristimewa buat Pn.Hajah NoorHashimah Zubir-Penyelaras KRK SMK Gelang Patah, yang mencipta tagline KRK untuk penulisan ini.... doa kupanjatkan ke hadrat Illahi agar kalian sentiasa dilindungi dan diberkati sepanjang hayat.Amin.

Tidak lupa salam persahabatan buat Cik Navinder Kaur dari SIGS dan Pn.S.Daisy Irani dari SMK Mutiara Rini yang sama-sama menghasilkan satu penulisan sebelum ini, yang saya kira sangat ilmiah sehingga terhasilnya," FORGING THE 21st CAPITAL: MALAYSIAN SPECIAL EXCELLENT CLASS PROGRAMME".

0 comments: