»

Thursday, October 23, 2008

KARNIVAL PERINGKAT DAERAH JOHOR BAHRU

Karnival peringkat daerah telah berlangsung selama 2 hari di 3 buah sekolah KRK iaitu SMK Bandar Baru Uda, SMK Dato' Jaafar dan SMK Mohd Khalid.

Pertandingan pidato dan"public speaking" telah diadakan di Dewan SMK BBU pada 20hb Okt. SMK(P)Sultan Ibrahim telah menjuarai acara pidato kategori perempuan manakala SMK Sultan Ismail menjuarai kategori lelaki. Bagi "public speaking",SMK Mohd Khalid telah memenanginya bagi kategori perempuan dan SMK BBU memenangi kategori lelaki.

Bagi acara catur pemenang bagi kategori lelaki dan perempuan dimenangi oleh pasangan adik-beradik dari SMK Sultan Ismail.Bagi "scrabble" pula kategori lelaki dimenangi oleh Maktab Sultan Abu Bakar manakala kategori perempuan disandang oleh SMK Sri Perling.

Bagi acara nyanyian lagu patriotik SMK Mohd Khalid telah menjuarai bagi kedua-dua kategori.SMK Skudai pula akan mewakili daerah Johor Bahru dalam pertandingan pantun.

Semua juara akan ke peringkat negeri di SMK Penggawa Barat, Pontian untuk mewakili daerah Johor Bahru. Tarikh pertandingan ialah pada 1 dan 2 November ini.Bagi menjayakan karnival peringkat negeri , 31hb Oktober adalah merupakan hari pasukan Johor Bhru bertolak ke Pontian.

0 comments: